Friday, May 1, 2009

Confession part 3

PENDAHULUAN
Blog ni banyak membantu dalam process pemulihan jiwa dan raga sebenarnya. Sebab apa? Sebab salah satu cara untuk mengatasi stress adalah dengan cara bercerita kepada keluarga atau rakan2 atau sesape sahaja yang kita rasa percaya dan senang untuk bercerita. But the problem is bukan kita jer yang stress out. Maybe orang yang kita nak kongsi masalah tue pon tgh stress. YEA!! Bukan kita sorang jer yang ada problem dalam dunia nie. Semua orang ada masalah. Selain daripada itu, besar kemungkinan orang tue pon tak nak tau pasal masalah kite (that thing happen most of the time kot!). Oleh hal yang demikian, saya membuat keputusan untuk bercerita kat sini. Lagipun purpose utama kenapa saya membuat blog ini adalah untuk berkongsi 'cerita' selain drpd untuk menggembirakan hati Nana @ 'Na' @ Busuk Euuuuwwww dengan cerita2 nya...

ISI PENTING
Hari yang menyedihkan... Situasi nya begini...
Orang yang boleh dikatakan rapat dengan aku mula berubah. Kenapa?? Aku sendiri tak tahu. At first nenek aku cakap dier tension. Maybe. Coz terpancar kat muka dier. Aku takde plak banyak tanya sebab bila dengan aku dier okay jer. Bley gurau senda jer. Lagipun dier yang aku kenal sangat tabah, positive, kuat menghadapi segala cabaran. Dia anak yang baik. Tapi sekarang kenapa dier penyebab mak sendiri menangis?? Aku pon sedih bila nenek aku sendiri sanggup bukak cter kat cucu dier pasal anak yang bley dikatakan yang disayanginya. Bersabar la opah. Maybe ini satu dugaan untuk kita semua.

Aku tak paham! Kenapa sebab perempuan KAFIR tue dier boleh beralih arah. Termasuk jugak dengan ajaran islam kau!! Mane perginya sume ilmu2 agama yang diajar dan dididik dari kecik dulu? Bersekolah di Sekolah Agama Kuala Lumpur (SMAKL) dan kemudian ke Kolej Islam Sultan Abdul Samad (KISAS). Mana perginya ilmu-ilmu tu? Kau berjaya menapis segala unsur2 negative kat negara kafir kenapa tak kat sini? Apa yang cuba kau lakukan?

Semua pendapat adik beradik sendiri kau tolak. Tak bertegur sapa dengan adik beradik sendiri?? Itu dikatakan BIADAP. Mane pegi sikap santun tue? Perasaan aku sangat terguris bila kau buat aku macam tue pagi tadi!!! Tak pernah kau buat macam tu kat aku. Walau sepenat mana pun, kau tak pernah buat macam tue. Apa alasan kau?? Kau buat aku menangis. Aku menyampah dengan kau! Kau bukan lagi my adorable uncle. Dun you dare to use that word again. Silap ari bulan ko kene sepak dengan aku. Jangan cabar aku! Tapi..kau tetap pakcik aku, darah daging aku. Walau ape yang berlaku, walau sedih macam mane pon, aku tetap doa kan kau..

Kau tau tak kakak kau sampai tutup klinik, dan ada yang jual itu dan ini sebab kau??? Apa jaminan kau kat dier? Pikir ar sendiri. Jangan sebab perempuan tak guna tue kau jadi cam ni. Jangan jadi bodoh la!! Jangan cakap kau tak perlu kan adik beradik, sedara mara, sebab selama ari ni sape yang tolong kau. N sekarang ni sape yang tolong kau? Ada perempuan cina tue tolong ke? Aku pun tak tau mana kau letak otak kau.

Semua orang ada masalah. Setiap masalah ada jalan penyelesaian nya. Jangan berfikiran sempit. Jangan sebab masalah kecik kau menyalah kan ALLAH. Hey!! Sape kau untuk cabar kuasa tuhan? Aku berdoa semoga kau bukak mata, hati, jiwa n apa2 je lah supaya kau sedar ape yang dah terjadi nie!! Banyak sangat dah hati yang kau sakit kan... Please laa...

CONCLUSION
Actually, saya bangga dengan awak sebab tak kira ape yang berlaku, awak tetap kuat (you no who you are). And kepada semua yang membaca, ingat lah, sebesar mana pun masalah kita, kita kene tetap percaya dengan dugaan yang diberikan oleh ALLAH. Semua yang berlaku ada hikmah nya. Keluarga tu penting. Jangan sebab perkara kecil kita buang darah daging kita sendiri. I will always pray for you..

5 comments:

ALIAH said...

kami sentiasa berada di sini untuk anda..harap tabah yer!!

The Blitzers said...

Thanks to all..sangat memerlukannya..

Anonymous said...

~Actually, saya bangga dengan awak sebab tak kira ape yang berlaku, awak tetap kuat (you no who you are).~

sape agak nye ek??(RoEM)

The Blitzers said...

awak la cik abang RoEM ku sayang..sape plak lagi..nak sy mention name besar2 lagi ker??

xde hal dowh..hehe

shash said...

why does dis happened to me, god?

selalu tanya kan.. pada diri sendiri.. or dgr org lain ckp..

tapi sebyk mana era tanya soalan nie.. ingatlah, Allah lebih tau.. mungkin ini peringatan kpd kita.. agar kita yg kuat nie bertambah kuat utk menghadapi hidup yg lebih permanent di sana..InsyaAllah...