Sunday, March 15, 2009

Confession...

Hidup ni tak seindah apa yang diimpikan...Kadang-kadang lain yang kita hajati tapi lain pula yang jadi. Tapi kenapa hati ini mesti dilukai?? Aku sedar aku tak sempurna. Banyak kekurangan. Aku masih perlu banyak belajar mengenai kehidupan. Pengalaman lepas mengajar aku untuk berhati-hati. Menjadikan aku terlalu berhati-hati.

Tapi salah kah aku untuk berhati-hati..? Ya..Mungkin.

Tapi niat ku bukan lah untuk mencurigai atau menuduh dirimu yang bukan-bukan. Tapi aku terlalu berhati-hati kerana takut disakiti lagi. Ya. Mungkin salah ku juga kerana terlalu berhati-hati. Maafkan ku sayang..

Bukan niat ku untuk meletakkan semua kesalahan keatas dirimu. Aku juga banyak melakukan kesilapan. Tetapi mengapa kau sering melakukan kesalahan yang sama dan menyakiti hatiku lagi?? Tidakkah engkau menyayangi diriku ini?

Cinta..Sayang..Mungkin itu hanya permainan kata dibibirmu. Mungkin juga. Kerna itu kau sering menyakiti ku kerana padamu ia tidak membawa apa2 erti. Mengapa hatiku ini sering dilukai??

Kenapa dia selalu menjadi punca perbalahan antara kita?Kenapa kau sering membuat ku berasa curiga?Walaupun kau tahu itu membuat ku menangis, kenapa kau perlu berhubung dengan nya lagi?Adakah tanpa khabar darinya membuat kau terseksa?KAWAN??Itulah alasan mu setiap kali berlaku pertengkaran. Aku pun mempunyai ramai kawan. Tapi perlukah bertanya khabar setiap hari? Kalau aku berada ditempat mu...Aku tidak akan buat mu menangis. .

Aku pasrah dengan apa yang terjadi. Kau telah banyak mengajar diriku. Kau membuat ku lebih kuat. Kau mengajarku berdiri diatas kaki ku sendiri. Adakah aku masih memerlukan dirimu?? Adakah cintaku kepada mu masih teguh seperti dulu??Atau semakin berkurangan?Aku sendiri masih mencari jawapannya. Kesedihan yang ditanggung selama ini amat membebankan ku. Membuat kan ku hilang pertimbangan..

Aku ingin memohon maaf kerana sikap ku yang kadang kala berkeras dengan mu. Maafkan ku sayang kerana menyakiti hatimu. Maafkan ku juga keatas percakapan ku yang sering menyakiti mu. Aku insan yang lemah..Maafkan ku SAYANG..Tetapi perlukah hati ini dilukai lagi?

Tinggalkan la diriku ini jika kau tidak menyayangi diri ku lagi. Aku tidak sanggup untuk menangis lagi. Cukuplah semalam aku menangis kerana dirinya. Andai kata kau ingin melukai diri ku lagi, tinggalkan lah aku. Aku pasrah. Aku redha. Aku sanggup kehilangan dirimu.. Aku tidak mahu disakiti lagi...

No comments: